Mama said that it was OK, mama said that it was quite alright

Tja! Nu har jag varit Umeåbo i en vecka och hittills går allt bra! Jag har hemlängtan like crazy, men ja, jag antar att det kommer bli bättre på den fronten - och om det inte blir det får jag anta att det är meningen att jag ska bo i Vasa resten av mitt liv, haha. Några saker jag älskar med denna stad dock:
1) Att åka buss kan mycket väl vara något av det bästa som finns. Så enkelt. Varför går det inte mera bussar i Vasa? Okej, nu skulle jag ju knappast åka buss särskilt mycket hemma i och med att jag bor precis mitt inne i centrum. Men ändå. Mera buss åt folket!
2) ICA!!! Alltså, det är något med Sverige - men att gå och handla är fan så kul här. Allt ser gott ut! Till och med Atrias Lauantaimakkara och Gotler ser godare ut i hyllorna här än hemma! Namnamnam.
3) Okej, jag måste nämna det: Alla snygga karar. Alltså, förlåt men.... aaaah, dör. Men det är nog inte bara dom som är snygga här, folk i allmänhet är liksom snäppet snyggare på den här sidan sjön. Hur är det möjligt? Is it something in the water?
 
Det var det. Nu ska jag snart gå och lägga mig, för imorgon ska jag faktiskt på föreläsning redan klockan nio. Jag fick idag eftermiddag reda på att jag slapp in på en kurs jag skickat in en late application till, så nu ska det läsas EU-rätt för hela slanten. Så, nattinatt, vi hörs och ses och läses(?) senare!
 
 
Upp